Igor-web

Digital je apsolutna potreba u medijskom svetu

12
Oktobar 2017
Advertiser Serbia

U okviru serije stručnih autorskih članaka DIRECT MEDIA Insight Hub, za Advertiser Serbia ovoga puta govorio je Igor Černiševski, Digital Group Account Manager u Direct Media.

Objasnite aktuelnu poziciju Digitala u konglomeratu medijskih kanala, s jedne strane u svetu a sa druge strane u Srbiji i SEE regionu.

Digital je danas sve. Živimo u digitalnom svetu i digital je neodvojivi deo svakodnevice. Živimo u vremenu kada je svako od nas okružen digitalnim uređajima i ekranima praktično tokom celog dana. Ako pogledamo podatke sa razvijenih tržišta, možemo videti da je na najrazvijenijim tržištima digital najveći medij. Na primer, u 2016. godini vrednost tržišta digitalnog oglašavanja u SAD je bila 72,5 milijardi USD, dok je vrednost TV oglašavanja bila 71,3 milijardi USD. Kada pogledamo ove cifre, vrednost našeg digitalnog tržišta od 23,7 miliona EUR je zanemarljiva. Ako to pretočimo u investiciju po glavi stanovnika, stvar je još jasnija, sa ulaganjima od oko 230 USD po glavi stanovnika naspram 3 USD kod nas.

Ali, hajde da pogledamo neka tržišta koja su nama bliža. Na primer, Poljsko digitalno tržište je u 2016. vredelo 833 miliona EUR. Slika nije mnogo drugačija ni regionalno, mada je prilično bolja u Hrvatskoj i naročito u Sloveniji.

Kako poslujemo u ovakvom okruženju? Jedna od osnovnih karakteristika digitala je i njegova globalnost. U suštini, digitalci u Srbiji ili Hrvatskoj se susreću sa istom vrstom i kompleksnošću posla kao i njihove kolege u SAD ili Norveškoj, na primer. Tehnološke razlike su male, postoji samo nekoliko stvari koje ne funkcionišu kod nas na tržištu, kao na primer Google Shopping oglasi. Najveća razlika je u podacima i alatima, koji su na našim tržištima uglavnom nedostupni. Direct Media je upravo iz tog razloga veliki deo svojih napora usmerila u razvoj digitalnih alata koji nam omogućavaju da držimo korak sa svetom. Fokus nam je na dodatnom reach-u digitala u odnosu na TV oglašavanje, na definisanju tačaka u kojima možemo da dođemo do ciljne publike i na segmentaciji sadržaja u skladu sa karakteristikama ciljne grupe. Pored toga, težimo da bolje pratimo podatke i razvijamo integraciju oglašavanja sa CRM sistemima klijenata, personalizovano oglašavanje i praćenje reakcija na kampanje koje serviramo u realnom vremenu.

Na osnovu svega ovoga možemo zaključiti da je digital postao apsolutna potreba u medijskom svetu. Njegova relevantnost raste svakoga dana, a rapidni razvoj tehnologije nam stalno daje nove načine da dopremo do svoje publike i da im prenesemo pravu poruku, u pravom trenutku i na pravom mestu. To je osnovna prednost koju nam digital omogućava u odnosu na tradicionalne medije.

Ceo intervju možete pročitati na http://www.advertiser-serbia.com/direct-media-insight-hub-igor-cernisevski-digital-apsolutna-potreba-medijskom-svetu/