Jasna-web

Gradimo sve jača partnerstva

2.
Februar 2018
CorD

Jasna Dugalić, naš Account Director, dala je intervju za CorD magazin.

Jasna govori o tome šta je ključ za uspešan odnos agencije i klijenata i odgovara na pitanja koja su upravo klijenti najčešće postavljali Account sektoru Direct Medije u 2017. godini.

Završetkom 2017. godine, iza Direct Medije je 16 uspešnih godina saradnje sa više od 500 klijenata. Kako je izgledala prošla godina iz ugla saradnje sa klijentima i šta su vas klijenti najčešće pitali u prethodnoj godini?

Iz godine u godinu naša partnerstva su sve jača, a ona počivaju na iskrenim odnosima čiji je cilj najpre benefit za partnera. Naša interakcija sa klijentima je svakodnevna, brza i topla sa rezultatima kao imperativom. Neki novi klijenti su u prošloj godini hteli bolje da nas upoznaju, pa su nas pitali po čemu se razlikujemo od drugih agencija, a neki sa kojima već dugo saradjujemo zanimale su trendovi u komunikacijama i advertajzing industriji generalno. Uglavnom su to pitanja koje se odnose na promene u svetu digitalnog oglašavanja, koje društvene mreže će opstati, koliko mogu da se oslone na influencer marketing, da li da ulože više na digital ove godine imajući u vidu njegov rast. Pitali su nas i kako dolazimo do novih kadrova, koliki nam je kreativni tim, da li da ulažu u društveno odgovorne kampanje.

Direct Media je po mnogo čemu specifična agencija, šta biste u jednoj rečenici izdvojili kao vašu komparativnu prednost, ono što vas razlikuje od drugih?

Najbolje poznavanje medija i komunikacija, najveća medijska snaga i ekspertiza u oblasti strateškog planiranja kampanja.

Šta ste savetovali klijentima na pitanje da li više novca da ulože u TV ili digital?

Ne može se dati jedinstven odgovor na to pitanje. U zavisnosti od ciljeva kampanja tretiramo sam kanal kojim će se plasirati oglasna poruka. Digital je zasluženo dobio status ravnopravnog medija u medijskom miksu, ali njegovo vreme tek dolazi. U godini iza nas i dalje smo bili vezani za tradicionalne kanale komunikacije i televiziju kao dominantnij medij, ali to ne znači da nije bilo hrabrih iskoraka u digitalne medije i kampanja koje su počivale na inovativnijim oglasnim platformama, native oglašavanju, mobile-u i influencerima.

Jasna-in-text

Sve više ste prisutni na tržištu kroz kreativna rešenja, a prethodne godine ste pojačali kreativni sektor. Da li su vam novi klijenti u 2018. dali novi kreativni zamajac?

Sigurno da se desila i ta sinergija kroz nove klijenate koje smo dobili. Upravo su neka od tih rešenja koja smo primenili u novim kampanjama i nagradjena kako na lokalnim, tako i na regionalnim marketinškim smotrama. Medjutim, kreativnost u plasiranju oglasne poruke u vremenu digitalnih medija je odavno dobila na značaju. Otuda mi kao nekada medijska agencija, a danas kao agencija koja pruža integirasanu komunikacijsku uslugu osvajamo nagrade na festivalima kreativnih ostvarenja. Iako i dalje postoji diversifikacija marketinških agencija, ona pada u drugi plan ispred onoga šta klijentima treba, a to je da njihova poruka bude vidjena, a onda i da osvoji srca njihovih potrošača. Zadatak našeg sektora Kreative je da odgovor na brif klijenta uvek bude funkcionalno rešenje, dakle, ono koje „radi“. Nekada će funkcionalna biti kampanja poput Štartaj Slovenija koja je digla slovenačke preduzentike na noge, a samim tim i mnogobrojnu potrošača Špara, kao klijenta naše kancelarije u Ljubljani, a nekada jednostavna, ali efikasna mobilna aplikacija.

Čuli smo dosta o predvidjanjima u digitalnom oglašavanju za 2018. i novim trendovima uopšte u komunikacijama, a to zanima i vaše klijente. Kako oni na njih reaguju, da li ih edukujete i na koji način?

Agencije su svetionici koji svojim partnerima treba ukažu na promene koje se dešavaju u poslu i industriji. Prethnodno je potrebno dobro da upoznate vašeg partnera i da postoje obostrani odnosi poverenja izmedju vas da biste znali da li je potrebno raditi na dodatnoj edukaciji. Imamo specijalizovane treninge i tailor made radionice sa partnerima koje tretiraju specifične i uvek aktuelne teme našeg posla. Pored toga, aktivni smo u svim strukovnim udruženjima sa kojima zajedno razmatramo novine na tržištu, komentarišemo u strukovnim medijima aktuelnosti i to je još jedan vid našeg doprinosa edukaciji tržišta. Osim toga, od ove godine smo na Direct Media Akademiji imali prvi put polaznike iz redova naših partnera.

Kako su koncipirana predavanja na Direct Media Akademiji i da li i ove godine imate novi ciklus ovog edukativnog programa?

DM Akademija koja je dugo bila interni edukativni program zaposlenih u našoj mreži od prošle godine je otvorena za sve zainteresovane polaznike. Jednostavno, želimo da deo naše ekspertize podelimo sa strukom i da kroz sve bolju komunikaciju osnažimo naše brendove i celo tržište. Ove godine DMA će imati predznak inovacije kao neophodnog faktora očuvanja liderske pozicije. Održaće se u maju, a naši predavači udružiće snage sa stranim ekspertima. Tokom četvorodnevnog programa pokrićemo sve relevantne i teme savremenih komunikacija i sigurna sam da ćemom uspeti da damo odgovore na mnoga aktuelna pitanja struke, zahvljaljujući i našim gostima, ekspertima koji će doneti nove i aktuelne uvide na naše tržište.