Kaktus_01308-1024x701_2

Podstrek da budemo još bolji!

7
Jul 2017
Marketing Mreža

Nebojša Vasiljević, Creative Director u Direct Media, dao je intervju za Marketing Mrežu.

Marketing mreža raspisala je konkurs za nacionalne strukovne nagrade KAKTUS 2017. Tim povodom razgovarali smo sa Nebojšom Vasiljevićem, kreativnim direktorom agencije Direct Media. Njihova kampanja „I ja se borim“, koja je rađena u saradnji sa agencijom Fusion Communications, osvojila je prošle godine nagradu KAKTUS 2016 u kategoriji Neprofitna integrisana kampanja.

Zašto prijaviti radove za nagrade KAKTUS 2017? Šta je vas motivisalo prošle godine?
Agencije, pojedinci i čitavi timovi koji rade na projektu ili kampanji, treba da znaju kako struka gleda na njihov rad. I sama struka treba da zna kako stoji u odnosu na globalne trendove i postignuća. Upravo tome služe festivali. Merimo se jedni sa drugima i sa svetskim standardima i to nam daje podstek da budemo još bolji.

Ovogodišnji slogan festivala je ‘LOOK SHARP. THINK SHARP.’ Šta su za Vas SHARP ideje?
Kao sto je i kaktus žilava i otporna biljka sa neprijatnim bodljama, takve treba da budu i IDEJE. Za razliku od korova, koji se u trenu razmnozi i brzo sasuši, DNK ideja mora biti takav da kao glavne kvalitete poseduju otpornost na vreme i oštrinu koja ubada.

Šta, po Vašem mišljenju, neku kampanju čini posebnom i “predodređenom” za nagrade? Kako nastaju one “drugačije” kampanje?
U mnoštvu instant, umivenih i “podobnih” kampanja koje se svakodnevno kreiraju, teško je naći vremena, razumevanja i hrabrosti od strane agencija, a posebno klijenata da se iskoči iz sigurne zone i napravi nešto nesvakidašnje. Samo spremnošću klijenta da “zagrize” I agencije da “out of box” ideje ne budu i “out of space” – dakle dobrom fuzijom klijenta i agencije – nastaju kampanje “predodredjene za nagrade.

Na koji način po Vašem mišljenju festival KAKTUS utiče na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u Srbiji?
Festivali su događaji na kojima se slave uspesi industrije, kroz predavanja i predstavljanje uspešnih projekata, radionice i nagrade naravno. Istovremeno, to je prilika i da saznamo kako možemo biti bolji i inovativniji. Sam razvoj tržišnih komunikacija ne bi bio dovoljno vidljiv bez manifestacija kakva je Kaktus, koje iz godine u godinu mere dokle smo kao struka stigli.

Jedan trend koji će obeležiti 2017. u Srbiji – koji je to, po tvom mišljenju, i zašto?
U kreativnom smislu reč trend sam uvek vezivao za nedostatak sopstvenih ideja. ”Ako ne znaš, uradi nešto u trendu ili vidi na Google-u”. Po mom mišljenju, svedena estetika, funkcionalnost i konciznost u bilo kom vizualnom izrazavanju su uvek „u trendu“. Stalno iznalaženje novih kanala komuikacije, čiju čestu upotrebu u odredjenom vremenskom periodu nazivamo trendom, svakako da su neophodni zbog bolje komunikacije sa ciljnom grupom. U tom kontekstu mogu da navedem VIDEO formu kao kanal koji će obeleziti naredni, mogu reći čak duži vremenski period.