MG_2961-1200x800 crop

Regionalni pokretač razvoja komunikacija

2
Februar 2017

CorD Magazine

Jasna Dugalić, Account Director u Direct Media Srbija, dala je intervju za februarsko izdanje CorD Magazina.

Prošle godine svečano je obeleženo 15 godina uspešnog rada Direct Media, vreme koje pokriva velike ekonomske i društvene turbulencije u regionu. Koje vrednosti su pomogle da i dalje budete u vrhu?

Proteklih petnaest godina u regionu je obeležilo sazrevanje marketinške industrije u svakom smislu, najpre kroz ulazak velikih stranih korporacija na tržišta i principa poslovanja koje su implementirale i tome posledičnu modernizaciju rada samih medija i agencija. Direct Media je u delu oglašavanja bila motor tog razvoja, i to ne samo na tržištu Srbije. Naša vrednost su naši ljudi, njihova stručnost, stalni razvoj i odnosi poverenja sa partnerima. Za kontinuirani uspeh možemo da zahvalimo visokim standardima, ujednačenom kriterijumu pružanja usluge u svim zemljama i neprestanom radu na sebi kroz razvoj alata i ekspertize, ali i hrabrosti da se prave iskoraci u primeni tehnologija i novih oglasnih formata. Nijedan biznis ne može da funkcioniše dobro bez kvalitetnog tržišta. Verujem da su naši iskoraci pravili tu razliku za dobrobit cele industrije.

Ovaj period takođe karakterišu velike tehnološke inovacije. Koje tehnologije su po vama posebno važne za oglašivače, medije i agencije?

Vreme tehnološke disrupcije (disruption) u advertajzingu tek dolazi, mada su tehnologije u velikoj meri obelezile i prethodni period. Interpretacija navika potrosaca, dobro targetiranje i isporuka kvalitetnog korisnickog iskustva ostaje prioritet na dalje, ali sada u svetu Big Data, Machine learning I Programmatic buyinga. Sve veća uloga agencija biće u procesu unapređenja CRM-a kod klijenata sa velikim bazama korisnika i potrošača i takva digitalna znanja imaće presudnu ulogu. Kada govorimo o Brendu i njegovoj percepciji, sve vrste tehnologija poput Virtuelne realosti koje simuliraju realnosti, pojačavaju iskustvo korisnika i Brend dovode u kontekst story livinga I dalje će biti aktuelne.

Sve manji budžeti, uz sve veće zahteve klijenata za povećanjem efikasnosti budžeta, nastali kao posledica globalne ekonomske krize, stavili su agencije pred velike izazove. Koje trendove u ovom sektoru očekujete do kraja 2017.? 

Smanjeni budžeti su stanje u okviru kojeg poslujemo poslednjh nekoliko godina i ako izuzmemo blagi rast ulaganja u digitalne medije, ne očekuju se bitnije promene na tom planu u toku ove godine. Izazov koji podjednako dugo traje i koji je pomerio fokus sa budžeta je kako obezbediti ROI u momentu podeljene paznje konsumera. Kao agencija kojoj je  reputaciju stekla na efikasnosti kampanja, vidljivim i merljivim rezultatima onoga što klijenti ulažu kroz oglašavanje, razvijamo nove modele evaluacije oglašivačkog učinka. Ti modeli sasvim jasno I do sada najpreciznije mogu da predvide efekte jedne kampanje.

Direct media je aktivna u gotovo svim zemljama Zapadnog Balkana. U kojoj meri ova činjenica doprinosi efikasnosti advertising budžeta kompanija u regionu?

Veliki klijenti koji posluju na više tržišta traže ujednačen nivo usluge na svakom tržištu i to smo za 15 godina poslovanja uspeli da postignemo, uzimajući u obzir razvijenost odredjenog tržišta I specifične, lokalne zahteve klijenata. Centralizacija upravljanja oglašivačkim kampanjama klijentima donosi veliku optimizaciju vremena i resursa uložene u komunikacije sa agencijom, a agencijama bolje poznavanje klijenata I njihovih potreba,  što je dugoročno win-win situacija. Digitalno doba donosi nove poslove i mimo granica zemalja u kojima fizički imate operacije, pa su samim tim agencijama otvorena vrata pružanja usluga na mnogo više tržišta nego do sada.

Direct media ima izuzetno bogat portfolio klijenata, ali i najširi spektar usluga i medija sa kojima komunicira. Kojim svojim novim “proizvodima” biste dali prioritet u ovom trenutku?

Stavila bih akcenat na oblasti strateškog pozicioniranja Brenda, kroz kreativne strategije i digitalne komunikacije, kao komplementarne discipline koje će zajedno sve više da determinišu kvalitet komunikacije sa potrošačima. Pored toga, pružamo objedinjene komunikacijske usluge na svim kanalima komunikacije, a to podrazumeva zaista veliki spektar usluga.

Koji su sledeći koraci u pravcu daljeg razvoja Direct media?  

Naš petnaestogodišnji put je pratila stalna evolucija, najpre od medijske, preko komunikacijske agencije do provajdera full service usluge, medijskog sistema koji upravlja komunikacijama brendova. Sledeći korak je dalje usavršavanje ekspertize u oblasti digitala, razvoj novih softvera i alata za kreiranje i evaluaciju oglašivačkih kampanja. Uvek ćemoprvi ili medju prvima isprobati novu tehnologiju, i to su iskoraci o kojima sam govorila. S druge strane, iskustvo nam govori da nešto što je u svetu trend često ne funkcionise ovde. Ostajemo dosledni primeni tehnologije sa smislom, a ne po svaku cenu.