Ivana-Mihajlović-srink

Talenat jeste dobar saveznik, ali nije dovoljan faktor za uspeh!

9
Maj 2017
Marketing mreža

Ivana Mihajlović, HR menadžerka agencije Direct Media, specijalno za Marketing mrežu govori o nedavno završenom DM Smart Lab projektu, da li je talenat presudan za uspeh i šta je danas potrebno od znanja i veština za zaposlenje u advertajzing industriji.

Nedavno je završen drugi po redu DM Smart Lab, koji je održan na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Koliko je ovaj projekat važan za Direct Media agenciju i koji mu je glavni cilj?
DM Smart Lab je višenedeljni edukativni program za studente iz oblasti komunikacija, medija i oglašavanja. Kao deo strateškog koncepta saradnje Direct Media sistema sa studentima, ima cilj da doprinese razvoju mladih komunikacijskih talenata i prati razvoj najboljih, sa mogućnošću njihove stručne prakse, a potom i potencijalnog zaposlenja u Direct Media sistemu. Kroz različita gostovanja naših menadžera na fakultetima, organizovanje praktičnih i case study aktivnosti za studente odgovarajućih smerova, zalažemo se da ciljano i sistematično obrazujemo zainteresovane mlade za poziv u sferi medija, oglašavanja i integrisanih komunikacija. Projekat je od velike važnosti, jer kroz DM Smart Lab studenti obogaćuju svoja teorijska znanja koja stiču tokom studiranja. Time povećavamo njihovu spremnost da odgovore na svakodnevne izazove agencijskog posla i brže uhodavanje u sistem.

Na osnovu razgovora sa mladim ljudima koji studiraju marketing i srodne nauke, koliko su oni, po Vašem mišljenju, zaista spremni da primene svoje znanje odmah nakon završenog fakulteta? Šta je presudno za zaposlenje?
Studenti su tokom programa pokazali izvanredno poznavanje marketinga, ali i veliku posvećenost i želju da još više nauče. Međutim, program praksi kroz koji smo zaposlili trideset ljudi, sva njihova znanja i veštine stečena tokom formalnog obrazovanja, stavlja na probu. Najviše zbog toga što u agenciji postoji potreba za specifičnim znanjima i veštinama koja mogu da se steknu jedino kroz rad na “terenu”, kao zanat, u samoj agenciji. Trend digitalizacije poslovanja uslovio je nova pravila selekcije kadrova za digitalnu eru. Nove tehnologije i platforme zahtevaju nove kompetencije. Digitalna pismenost se tražila pre nekoliko godina, a danas su to mnogo specifičnija znanja u oblasti digitalnih medija. Mogućnost rada pružamo onima koji imaju tehnička znanja, ali i agilnost i spremnost da se stalno usavršavaju.

Koje vrste znanja i veština su danas potrebne mladima koji žele da uđu u svet marketinga? Da li je talenat presudan?
Životni vek poslovnih veština je sve kraći, zbog čega je kontinuirano učenje postalo ključ poslovnog uspeha. Novo vreme traži razvoj nove generacije specijalista i mladih lidera i menja način na koji se od njih očekuje da razmišljaju, rade i reaguju. Više od talenta presudni su kritičko razmišljanje, široka interesovanja, istraživački duh, radoznalost, upornost, istrajnost. Pojedinci sa svežim uvidima i umećem razvoja i primene novih tehnologija i platformi, danas imaju bolju odstupnicu za ulazak u svet marketinga od onih kandidata koji se kreću u okvirima “već viđenog”. Talenat jeste dobar saveznik, ali svakako nije dovoljan faktor za uspeh. Presudno za ulazak u svet marketinga je spremnost kandidata da razmišlja široko, misli duboko i vidi prilike gde ih drugi ne vide.

Koliko je danas lako/teško prepoznati, ali i zadržati mlade kvalitetne ljude u agenciji? Šta agencija može da im ponudi?
Proces pronalaženja kvalitetnih ljudi traži vreme, ali je vredan i nužan vid investiranja. Dok ih je teško privući, mlade kvalitetne ljude je uvek lako prepoznati. Oni se izdvajaju po elanu, odlučnosti i autentičnom načinu razmišljanja. Upravo su taj entuzijazam i determinisanost ono što ih čini upadljivim. S obzirom na to da je rad u agenciji vrlo dinamičan, nepredvidiv i zahtevan, zadržavanje mladih u agencijskom poslu predstavlja veliki izazov, ali istovremeno nudi široke mogućnosti za razvoj karijere. Kao komunikacijska agencija sa petnaestogodišnjim iskustvom, Direct Media je u prilici da mladim kvalitetnim ljudima prenese praktična znanja i pomogne im da u vrlo kratkom roku podignu nivo svoje ekspertize. Još važnije, radom kod nas mladi ne samo da stiču nova znanja i iskustva, već imaju priliku da sami pokreću i budu pioniri inovacija u okviru industrije.

Da li je Srbija u deficitu kada govorimo o mladim talentovanim kreativcima? Kakva su vaša iskustva?
Nismo u deficitu kada su u pitanju mladi perspektivni pojedinci, već u manjku adekvatnih prilika u kojima bi oni mogli da izraze svoje višestruke talente. Najtalentovaniji ljudi su najčešće i najbuntovaniji, oni pomeraju tradicionalne granice krutih struktura, procedura i pravila, zbog čega može postojati predrasuda da predstavljaju pretnju za manje fleksibilne organizacije. Naše tržište treba da bude otvorenije za prilike i izazove koje sa sobom donose mladi sa svežim razmišljanjem, novim idejama, tehnološkim veštinama i da im pruži prostor za izražaj koji zaslužuju. Uz veću fleksibilnost poslodavaca i manje insistiranja na „robovanju“ formama, mladi bi mogli da pruže mnogo više novih i originalnih sadržaja, koji bi osim kvalitativnih poboljšanja za firme u kojima rade, sa sobom doneli i veće rezultate, u korist ne samo korporacija, već i šire društvene zajednice.